איך הופכים חושך לאור? 3 צעדים. במיוחד לחנוכה. (מבוסס על שיטת הפירמידה ההפוכה)

חג האור כבר כאן

אני מחוברת לחג הזה בחיבור מאוד עמוק ומרגש. אני לא צריכה הרבה כדי להרגיש חנוכה.

לא חייבת לביבות וגם לא סופגניות ומודה שגם לא חייבת סביבונים.

האור של הנרות הוא זה שעושה לי את החג. כשאני מתבוננת בלהבה, אני מרגישה את הנשמה שלי מאירה, את העיניים מתנקות, את המחשבות מתבהרות, את הלב נפתח…

שמתי לב ששמות שלוש בנותיי קשורים לחג הזה, נסיה, שירהלל, ונגה (ראשי תיבות נס גדול היה, נגה גם נולדה בנר רביעי של חנוכה…) וזה שוב שיקף לי כמה החג הזה קרוב לליבי.

והחג הזה – שיש בו נס מרגש של מהפך, מהפך של נצחון האור על החושך, של טהור מול טומאה, משקף עבורי את החוויה העמוקה של ריפוי בדרך הטוב, ובו תהליך הפירמידה ההפוכה.

מה יש שם, בנקודת המפנה – שבין הרצון להישאב לחושך ובין הבחירה באור?

מה גורם לנס קטן לחולל נס גדול?

זה טבעו של האור להאיר מטובו. אבל יש את הרגע הזה, הנס הזה שבו אנחנו יכולות לבחור אם לתת לו מקום בחיים שלנו. אם להדליק אור קטן.

וזה כל כך משכנע להישאב לבור השחור, לאפילה. כל כך משכנע, להאמין שאין לנו כאן בכלל בחירה. שהמציאות כל כך עגומה שאין כאן בכלל טוב.

אז איך הופכים חושך לאור?

איך מנצחים את האוייב שבתוכנו? איך נותנים יד למהפכה הטובה להתרחש?

צעד ראשון – לא להבהל מהחושך ולא להכחיש אותו. מסכימים לראות באופן בהיר את תהומות הטומאה, את כל הרגשות שצפים בתוכנו, את כל ההוכחות למצב החשוך שלי…

צעד שני – עומדים מול החושך של חיינו באומץ ובוחרים לחפש שם איזה כד שמן קטן. משהו שבעזרתו נוכל להאיר על חיינו. משהו שבעזרתו נוכל לפלס לנו דרך חזרה לבית הפנימי שלנו ומתוכו לעשות סדר. משהו טוב, גם אם קטן. קטנטן.

צעד שלישי – מוסיפים עוד קצת טוב. ועוד קצת… מודים ומתפללים שהנס אכן יתרחש ויתהפך הכל לטובה.

ואם אני לא מצליחה לצעוד בצעד השני? מה עושים?

הנתיב פנימה להיכל הנשמה, לטוב המהותי שבתוכך, יכול להתחיל מכמה וכמה שערים. אחד השערים המרגשים והזמינים זו ההודיה. היכולת להודות בתוך החושך ממש, היא בחינה של שמן מאור, שמבעיר את הדלק לשמחה, שמאיר את הדרך לחפש עוד ועוד טוב.

וזו הבחינה של "מוסיף והולך" – שזו ההלכה לפיה אנחנו מדליקים את נרות החנוכה.

מתחילים בנר אחד, משהו קטן וטוב שאת יכולה למצוא בו נחמה ושמחה בחייך, ללא קשר ותלות בכמה חושך יש שם… ולמחרת, עוד נר ועוד נר…

אנחנו מדליקים את הנרות דווקא בצאת הכוכבים, מחכים לחושך כדי להדליק אור.

כך גם בתהליך הריפוי והשחרור הרגשי. מתוך החושך, מתוך עומק הכאב אנו עושים היפוך של אור, ועליו מוסיפים עוד ועוד אור וטוב. עד שהלב נפתח, והנשמה מאירה מכוחה הפנימי.

אז קחי לך נשימה עמוקה, והרשי לעצמך לפתוח שער לריפוי.

הערב מול נרות החנוכה, תבחרי לחפש כד קטן של טוב בתוך החושך. בחרי לפתוח את הלב בתודה. בחרי להאמין שמתוך החשיכה הזו יכולה להתרחש מהפכה ממש. מהפכה של טוב.

מברכת אותך בחג של אור ושמחה, חג מבורך ממש.

ומילה לפני סיום, אם את מרגישה שאת זקוקה לעזרה, בראיית הטוב, בהיפוך החושך בחייך לאור, זו תהיה זכות עבורי ללוות אותך באופן אישי. מוזמנת ליצור איתי קשר 054-4442771 לתיאום פגישה אישית, טלפונית, אינטרנטית או פרונטלית. מצרפת לך מידע נוסף על פגישות איתי, כאן ממש. 

 

ואם תרצי תוכלי ללמוד את שיטת הפירמידה ההפוכה,בקורס אינטרנטי נהדר שילמד אותך, איך לשחרר בתוך דקות, כעס, לחץ, עצבות, ואשמה מיותרת, ממש באופן מעשי – איך לעשות מהפך לטובה, בכל רגע בזמן, מחדש. ועוד הרבה יותר, לחצי כאן לפרטים על הקורס "להתאהב בחיים". 6 שבועות עם מיטב הכלים של דרך הטוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.